Diksiyon Eğitimi Tanışma Üyeliği Paketi Ders Planı
- 0. Giriş
- 0.1. Ben Gülgün Feyman
- 1. BÖLÜM: GÜZEL VE ETKİLİ İLETİŞİM:
- 1.1. Anadilimiz, Türkçemiz
- 1.1.1. Türkçe’nin kısa tarihi
- 1.1.2. Güzel konuşmanın önemi
- 1.1.3. Nitelikli konuşmada bulunması gerekenler
- 1.2. Etkili iletişimin temel kuralları
- 1.2.1 İletişim nedir?
- 1.2.2 İletişimin 3A’sı
- 1.2.3 Prof. Dr. Ferris’in iletişim kuramı
- 1.2.4 Sözcükler
- 1.2.5 Ses tonu
- 1.2.6 Beden dili
- 1.2.7 Sözlü iletişim
- 1.2.8 Sözsüz iletişim
- 1.3. Etkili dinlemek
- 1.4. İletişimde doğru ve yanlış davranışlar
- 1.5. Bölüm kazanımları
- 2. BÖLÜM: DİKSİYON SANATI
- 2.1. Diksiyon ve ses eğitimi
- 2.1.1. Ses olayı
- 2.1.2. Konuşma organlarının tanımlanması
- 2.1.2.1. Ses kısıklığı
- 2.1.2.2. Ses sağlığının korunması
- 2.1.3. Dilimizde ünlülerin doğru çıkartılışı
- 2.1.3.1. Türkçede ünlüler (Vokaller)
- 2.1.3.2. Büyük ve küçük ünlü uyumu ve örnekler
- 2.1.3.3. Ünlü düşmesi, ses kaynaşması ve daralma kuralı
- 2.1.4. Dilimizde ünsüzlerin doğru sesletimi
- 2.1.4.1. Türkçede ünsüzler (konsonlar) ve sınıflandırılması
- 2.1.4.2. Ünsüz türemesi / ünsüz düşmesi
- 2.1.5. Söyleyiş ve boğumlama
- 2.1.5.1. Boğumlama nedir?
- 2.1.5.2. Boğumlama alıştırmalarına örnek
- 2.1.5.3. Dil‐ Dudak Egzersizi
- 2.1.6. Vurgu ve Vurgu Örnekleri
- 2.1.7. Tonlama ve Tonlama Örnekleri
- 2.1.8. Ulama ve örnekleri
- 2.1.9. Türkçemiz Yazıldığı gibi okunan bir dil değildir
- 2.1.9.1. Türkçede “ Ğ “nin söyleniş özelliği
- 2.1.9.2. “Geleceğim” “Gideceğim” nasıl okunur
- 2.1.9.3. “Yarınnn”-“Sonraaa”
- 2.1.9.4. “Şapkalar “ nerede?
- 2.1.9.5. Ah şu şımarık bağlaçlar.( ve- ile)
- 2.1.9.6. “A” ve “e” söylenişi
- 2.2. Dil ve Konuşma
- 2.2.1. Diyafram ve nefesi kullanmak
- 2.2.2. Sesin nitelikleri
- 2.2.3. Bölgesel söyleyişlerimiz
- 2.2.4. Konuşma hızını ayarlamak
- 2.3. Metin Değerlendirme Teknikleri
- 2.3.1. Ussal anlatım
- 2.3.2. Duygusal anlatım
- 2.3.3. Türkçe’deki kısaltmaların okunuşu
- 2.3.4. Türkçe’de kısaltmaların yazılışı
- 2.3.5. Saat değerlerinin sesletimi
- 2.3.6. Söyleyişi karıştırılan sözcükler
- 2.3.7. Gereksiz sözcük kullanımı
- 2.3.8. Sözcüğün yanlış anlamda kullanımı
- 2.3.9. Türkçe’ye geçmiş yabancı kökenli kelimeler
- 3. BÖLÜM: BEDEN DİLİ
- 3.1. Beden Diline Giriş
- 3.2. Beden Dilinin Keşfi
- 3.3. Beden Dili ve İletişim
- 3.4. Beden Dilinde Sözsüz İletişim ve Unsurları
- 3.4.1. Yüz İfadeleri
- 3.4.2. El ve Kol Hareketleri
- 3.4.3. Kişiler Arası Mesafe
- 3.4.3.1. Mahrem mesafe
- 3.4.3.2. Kişisel - samimi mesafe
- 3.4.3.3. Sosyal mesafe
- 3.4.3.4. Topluma açık mesafe
- 3.4.4. Fiziksel görünüş
- 3.4.5. Ortam ve içerik ilişkisi
- 3.4.6. Dokunuşlar
- .Mesleki
- .Sosyal
- .Dostluk
- .Yakınlık
- 3.4.7. Hareket
- 3.4.8. Ses
- 3.4.9. Beden dilini sergileme çeşitleri
- .Tekrarlayıcı
- .Çelişkili
- .Tamamlayıcı
- .Alternatif
- .Güçlendirici/Hafifletici
- .Düzenleyici
- .Kasıtlı
- .Doğaçlama
- 3.5. Jest ve Mimikleri Tanıyalım
- 3.5.1. Jestler
- .Heyecan jesti
- .Aksiyon jesti
- .Taklit jesti
- .Duygu jesti
- .İşaret jesti
- .Yer ve durum belirtmek üzere yapılan jestler
- .Boyut belirten jestler
- .Şekil belirten jestler
- .Sayı belirten jestler
- 3.5.2. Vücudumuz ne diyor?
- .Gözler
- .Kaşlar
- .Ağız
- .Baş
- .Kollar
- .Eller
- .Parmaklar
- .Bacaklar
- .Vücut
- 3.5.3. Yüzümüzdeki duygular
- .Alın ve Kaşlar
- .Gözler
- .Ağız ve dudaklar
- 3.5.4. Baş hareketleri
- 3.5.5. Eller ve parmaklar
- 3.5.6. Tokalaşmak
- .Eşit statüde tokalaşma tarzı
- .Üstünlük belirten tokalaşma tarzı
- .Boyun eğen tokalaşma tarzı
- 3.6. İş Yaşamında Beden Dili
- 3.6.1. İş Ortamı
- .Muhafazakar
- .Rahat
- .Endüstriyel
- .Akademik
- 3.7. Kültürlerarası İletişim ve Beden Dili
- 3.7.1. “Gel” anlamına gelen el işaretleri
- 3.7.2. İki elin parmak uçlarını birleştirme ifadesi
- 3.7.3. Başparmak ve işaret parmağı ile daire oluşturma ifadesi
- 3.7.4. Şakak gösterme ifadesi
- 3.7.5. Gülme ifadesi
- 3.7.6. Dil çıkarma ifadesi
- 3.7.7. Çene sıvazlama ifadesi
- 3.7.8. El çırpma ifadesi
- 3.7.9. Tehdit etme ifadesi
- 3.8. Mülakata girişte, etki bırakmak ve politik olmak
- 3.8.1. Başlangıç önemlidir
- 3.8.2. Doğal olmaya dikkat edin
- 3.8.3. Tokalaşırken özgüvenli olduğunuzu gösterin
- 3.8.4. Gülümseyin
- 3.8.5. Kendinizi kasmayın ve dik oturmaya dikkat edin
- 3.8.6. Yavaş, sakin ve tane tane konuşun
- 3.8.7. Kollarınızı bağlamayın
- 3.8.8. Elleriniz masanın üstünde tutun altında değil
- 3.8.9. Saçınızla, sakalınızla, kulağınızla veya elbisenizle oynamayın
- 3.8.10. Dudak büzmekten kaçının
- 3.8.11. Kaşlarınızı çatmayın
- 3.8.12. El parmak uçlarınızı birleştirin, özgüven göstergesi
- 3.8.13. Abartılı el kol hareketleri yapmayın
- 3.8.14. Bacaklarınızı sallamayın sabit durmaya özen gösterin
- 3.8.15. Sakin davranın ve elinizi yumruk yapmayın
- 3.8.16. Saate bakıp durmayın
- 3.8.17. Göz teması kurmaktan kaçınmayın
- 3.8.18. İşe alım uzmanının tam karşısına oturmamaya dikkat edin
- 3.8.19. Başınızı fazla sallamayın
- 3.8.20. Uyuşuk uyuşuk oturmayın
- 3.9. Renklerin iş yaşamında kullanımı
- .Kahverengi
- .Kırmızı
- .Yeşil
- .Siyah
- .Lacivert
- .Turuncu
- .Mor
- .Gri
- .Pembe
- .Sarı
- .Beyaz
- 4. BÖLÜM: İFADE ve SUNUM BECERİLERİ GELİŞTİRMEK
- 4.1. Topluluk önünde etkili konuşma
- 4.1.1. Hitap için
- 4.1.2. İyi bir sunum 4 açıdan değerlendirilir
- 4.1.3. Sunum alan hakimiyeti
- 4.1.4. Hazırlıklı konuşma
- 4.1.5. Tek kişilik (Konferans-nutuk-demeç)
- 5. BÖLÜM: TOPLULUK ve KAMERA ÖNÜNDE GÜZEL ve ETKİLİ KONUŞMAK
- 5.1. İyi bir konuşmacının özellikleri
- 5.2. Topluluk önünde konuşma yöntemleri
- 5.3. Hazırlık yapın
- 5.4. Kürsüde konuşma
- 5.5. Konuşma korkusunun nedenleri
- 5.6. Topluluk Önünde Konuşma Korkusunu Yenme Ve Heyecan Kontrolü
- 5.7. Konuşmayı Bozan Etkenler
- 5.8. Etkileyici görünüş oluşturun
- 5.9. Göz temasının önemi
- 5.10. Son söz