MCW - Online Sertifikalı Eğitim
Learning is easy!

Sertifika Örneği

1250 TL


1000 TL

Learning is easy!

94 Eğitim
Videosu

90 Saat
Eğitim

Eğitime Hemen Başla

  • Ben Gülgûn Feyman
  • 1.1. Anadilimiz, Türkçemiz
    • 1.1.1. Türkçe’nin kısa tarihi
    • 1.1.2. Güzel konuşmanın önemi
    • 1.1.3. Nitelikli konuşmada bulunması gerekenler
  • 1.2. Etkili iletişimin temel kuralları
    • 1.2.1 İletişim nedir?
    • 1.2.2 İletişimin 3A’sı
    • 1.2.3 Prof. Dr. Ferris’in iletişim kuramı
    • 1.2.4 Sözcükler
    • 1.2.5 Ses tonu
    • 1.2.6 Beden dili
    • 1.2.7 Sözlü iletişim
    • 1.2.8 Sözsüz iletişim
  • 1.3. Etkili dinlemek
  • 1.4. İletişimde doğru ve yanlış davranışlar
  • 1.5. Bölüm kazanımları
  • 2.1. Diksiyon ve ses eğitimi
    • 2.1.1. Ses olayı
    • 2.1.2. Konuşma organlarının tanımlanması
      • 2.1.2.1. Ses kısıklığı
      • 2.1.2.2. Ses sağlığının korunması
    • 2.1.3. Dilimizde ünlülerin doğru çıkartılışı
      • 2.1.3.1. Türkçe'de ünlüler (Vokaller)
      • 2.1.3.2. Büyük ve küçük ünlü uyumu ve örnekler
      • 2.1.3.3. Ünlü düşmesi, ses kaynaşması ve daralma kuralı
    • 2.1.4. Dilimizde ünsüzlerin doğru sesletimi
      • 2.1.4.1. Türkçe'de ünsüzler (konsonlar) ve sınıflandırılması
      • 2.1.4.2. Ünsüz türemesi / ünsüz düşmesi
    • 2.1.5. Söyleyiş ve boğumlama
      • 2.1.5.1. Boğumlama nedir?
      • 2.1.5.2. Boğumlama alıştırmalarına örnek
      • 2.1.5.3. Dil‐ Dudak Egzersizi
    • 2.1.6. Vurgu ve Vurgu Örnekleri
    • 2.1.7. Tonlama ve Tonlama Örnekleri
    • 2.1.8. Ulama ve örnekleri
    • 2.1.9. Türkçemiz Yazıldığı gibi okunan bir dil değildir
      • 2.1.9.1. Türkçe'de “ Ğ “nin söyleniş özelliği
      • 2.1.9.2. “Geleceğim” “Gideceğim” nasıl okunur
      • 2.1.9.3. “Yarınnn”-“Sonraaa”
      • 2.1.9.4. “Şapkalar “ nerede?
      • 2.1.9.5. Ah şu şımarık bağlaçlar.( ve- ile)
      • 2.1.9.6. “A” ve “e” söylenişi
  • 2.2. Dil ve Konuşma
    • 2.2.1. Diyafram ve nefesi kullanmak
    • 2.2.2. Sesin nitelikleri
    • 2.2.3. Bölgesel söyleyişlerimiz
    • 2.2.4. Konuşma hızını ayarlamak
  • 2.3. Metin Değerlendirme Teknikleri
    • 2.3.1. Ussal anlatım
    • 2.3.2. Duygusal anlatım
    • 2.3.3. Türkçe’deki kısaltmaların okunuşu
    • 2.3.4. Türkçe’de kısaltmaların yazılışı
    • 2.3.5. Saat değerlerinin sesletimi
    • 2.3.6. Söyleyişi karıştırılan sözcükler
    • 2.3.7. Gereksiz sözcük kullanımı
    • 2.3.8. Sözcüğün yanlış anlamda kullanımı
    • 2.3.9. Türkçe’ye geçmiş yabancı kökenli kelimeler
  • 3.1. Beden Diline Giriş
  • 3.2. Beden Dilinin Keşfi
  • 3.3. Beden Dili ve İletişim
  • 3.4. Beden Dilinde Sözsüz İletişim ve Unsurları
    • 3.4.1. Yüz İfadeleri
    • 3.4.2. El ve Kol Hareketleri
    • 3.4.3. Kişiler Arası Mesafe
      • 3.4.3.1. Mahrem mesafe
      • 3.4.3.2. Kişisel - samimi mesafe
      • 3.4.3.3. Sosyal mesafe
      • 3.4.3.4. Topluma açık mesafe
    • 3.4.4. Fiziksel görünüş
    • 3.4.5. Ortam ve içerik ilişkisi
    • 3.4.6. Dokunuşlar
      • Mesleki
      • Sosyal
      • Dostluk
      • Yakınlık
    • 3.4.7. Hareket
    • 3.4.8. Ses
    • 3.4.9. Beden dilini sergileme çeşitleri
      • Tekrarlayıcı
      • Çelişkili
      • Tamamlayıcı
      • Alternatif
      • Güçlendirici/Hafifletici
      • Düzenleyici
      • Kasıtlı
      • Doğaçlama
  • 3.5. Jest ve Mimikleri Tanıyalım
    • 3.5.1. Jestler
      • Heyecan jesti
      • Aksiyon jesti
      • Taklit jesti
      • Duygu jesti
      • İşaret jesti
      • Yer ve durum belirtmek üzere yapılan jestler
      • Boyut belirten jestler
      • Şekil belirten jestler
      • Sayı belirten jestler
    • 3.5.2. Vücudumuz ne diyor?
      • Gözler
      • Kaşlar
      • Ağız
      • Baş
      • Kollar
      • Eller
      • Parmaklar
      • Bacaklar
      • Vücut
    • 3.5.3. Yüzümüzdeki duygular
      • Alın ve Kaşlar
      • Gözler
      • Ağız ve dudaklar
    • 3.5.4. Baş hareketleri
    • 3.5.5. Eller ve parmaklar
    • 3.5.6. Tokalaşmak
      • Eşit statüde tokalaşma tarzı
      • Üstünlük belirten tokalaşma tarzı
      • Boyun eğen tokalaşma tarzı
  • 3.6. İş Yaşamında Beden Dili
      3.6.1. İş Ortamı
    • Muhafazakar
    • Rahat
    • Endüstriyel
    • Akademik
  • 3.7. Kültürlerarası İletişim ve Beden Dili
    • 3.7.1. “Gel” anlamına gelen el işaretleri
    • 3.7.2. İki elin parmak uçlarını birleştirme ifadesi
    • 3.7.3. Başparmak ve işaret parmağı ile daire oluşturma ifadesi
    • 3.7.4. Şakak gösterme ifadesi
    • 3.7.5. Gülme ifadesi
    • 3.7.6. Dil çıkarma ifadesi
    • 3.7.7. Çene sıvazlama ifadesi
    • 3.7.8. El çırpma ifadesi
    • 3.7.9. Tehdit etme ifadesi
  • 3.8. Mülakata girişte, etki bırakmak ve politik olmak
    • 3.8.1. Başlangıç önemlidir
    • 3.8.2. Doğal olmaya dikkat edin
    • 3.8.3. Tokalaşırken özgüvenli olduğunuzu gösterin
    • 3.8.4. Gülümseyin
    • 3.8.5. Kendinizi kasmayın ve dik oturmaya dikkat edin
    • 3.8.6. Yavaş, sakin ve tane tane konuşun
    • 3.8.7. Kollarınızı bağlamayın
    • 3.8.8. Elleriniz masanın üstünde tutun altında değil
    • 3.8.9. Saçınızla, sakalınızla, kulağınızla veya elbisenizle oynamayın
    • 3.8.10. Dudak büzmekten kaçının
    • 3.8.11. Kaşlarınızı çatmayın
    • 3.8.12. El parmak uçlarınızı birleştirin, özgüven göstergesi
    • 3.8.13. Abartılı el kol hareketleri yapmayın
    • 3.8.14. Bacaklarınızı sallamayın sabit durmaya özen gösterin
    • 3.8.15. Sakin davranın ve elinizi yumruk yapmayın
    • 3.8.16. Saate bakıp durmayın
    • 3.8.17. Göz teması kurmaktan kaçınmayın
    • 3.8.18. İşe alım uzmanının tam karşısına oturmamaya dikkat edin
    • 3.8.19. Başınızı fazla sallamayın
    • 3.8.20. Uyuşuk uyuşuk oturmayın
  • 3.9. Renklerin iş yaşamında kullanımı
    • Kahverengi
    • Kırmızı
    • Yeşil
    • Siyah
    • Lacivert
    • Turuncu
    • Mor
    • Gri
    • Pembe
    • Sarı
    • Beyaz
  • 4.1. Topluluk önünde etkili konuşma
    • 4.1.1. Hitap için
    • 4.1.2. İyi bir sunum 4 açıdan değerlendirilir
    • 4.1.3. Sunum alan hakimiyeti
    • 4.1.4. Hazırlıklı konuşma
    • 4.1.5. Tek kişilik (Konferans-nutuk-demeç)
  • 5.1. İyi bir konuşmacının özellikleri
  • 5.2. Topluluk önünde konuşma yöntemleri
  • 5.3. Hazırlık yapın
  • 5.4. Kürsüde konuşma
  • 5.5. Konuşma korkusunun nedenleri
  • 5.6. Topluluk Önünde Konuşma Korkusunu Yenme Ve Heyecan Kontrolü
  • 5.7. Konuşmayı Bozan Etkenler
  • 5.8. Etkileyici görünüş oluşturun
  • 5.9. Göz temasının önemi
  • 5.10. Son söz
Önerilen Diğer Eğitimler
...
Gülgûn Feyman