MCW - Online Sertifikalı Eğitim
Learning is easy!

Albay bir babanın kızıdır. Atatürk Üniversitesi'nden mezun olmuştur. İlk kez Erzurum Radyo ve Televizyonu'nda göreve başlamıştır. Oradan Ankara Radyosu'na tayin olmuştur. Bir Türk Müziği programı olan Hoş Sada isimli programın sunuculuğunu üstlenmiştir. Ümit Aktan ile beraber ‘’İyi Haftalar Türkiye’’ isimli sabah programını 4 sene sunmuştur. Daha sonra TRT haber merkezinde görev almaya başlamıştır. Dönemin tek kadın haber spikeridir. ...

Uzun yıllar TRT'de haber spikerliği yapan Gülgûn Feyman. 1990 yılında özel televizyon kanallarının kurulmasıyla birlikte Star TV, Show TV, BRT, Flash TV gibi önemli kanallarda hem yöneticilik hem de spikerlik yapmıştır. Alanında 400'den fazla ödüle layık görüşmüştür. Kendisi bir taraftan özel Üniversitelerde ders vermekte, MCW Danışmanlık Şirketi ile kurumsal danışmanlıklarına devam ettirmektedir. Ayrıca Ulusal Kanal'da Nasıl Yani? isimli kültür ve sanat programının yapımcısı ve sunucusudur.

İnkılâp yayınevinden çıkan, Spiker adlı kitabın yazarıdır.


Learning is easy!

 

Ders İçeriği
  • 1.1. Anadilimiz, Türkçemiz
    • 1.1.1. Türkçe’nin kısa tarihi
    • 1.1.2. Güzel konuşmanın önemi
    • 1.1.3. Nitelikli konuşmada bulunması gerekenler
  • 1.2. Etkili iletişimin temel kuralları
    • 1.2.1 İletişim nedir?
    • 1.2.2 İletişimin 3A’sı
    • 1.2.3 Prof. Dr. Ferris’in iletişim kuramı
    • 1.2.4 Sözcükler
    • 1.2.5 Ses tonu
    • 1.2.6 Beden dili
    • 1.2.7 Sözlü iletişim
    • 1.2.8 Sözsüz iletişim
  • 1.3. Etkili dinlemek
  • 1.4. İletişimde doğru ve yanlış davranışlar
  • 1.5. Bölüm kazanımları
  • 1.6. Bölüm görevleri
  • 2.1. Diksiyon ve ses eğitimi
    • 2.1.1. Ses olayı
    • 2.1.2. Konuşma organlarının tanımlanması
      • 2.1.1.1. Ses kısıklığı
      • 2.1.1.2. Ses sağlığının korunması
    • 2.1.3. Dilimizde ünlülerin doğru çıkartılışı
      • 2.1.3.1. Türkçede ünlüler (Vokaller)
        • 2.1.3.1.1. Ünlülerin sınıflandırılması
        • 2.1.3.1.2. Büyük ve küçük ünlü uyumu ve örnekler
      • 2.1.3.2. Ünlü düşmesi, ses kaynaşması ve daralma kuralı
    • 2.1.4. Dilimizde ünsüzlerin doğru sesletimi
      • 2.1.4.1. Türkçede ünsüzler (konsonlar)
        • 2.1.4.1.1. Ünsüzlerin sınıflandırılması
        • 2.1.4.1.2. Ünsüz türemesi/ ünsüz düşmesi
    • 2.1.5. Söyleyiş ve boğumlama
      • 2.1.5.1. Boğumlama nedir?
      • 2.1.5.2. Boğumlama Alıştırmala
      • 2.1.5.3. Dil‐ Dudak Egzersizi
    • 2.1.6. Vurgu
      • 2.1.6.1. Kelime vurgusu
      • 2.1.6.2. Cümle Vurgusu
      • 2.1.6.3. Vurgu Örnekleri
    • 2.1.7. Tonlama ve Tonlama Örnekleri
    • 2.1.8. Ulama
    • 2.1.9. Türkçemiz Yazıldığı gibi okunan bir dil değildir
      • 2.1.9.1. Türkçede “ Ğ “nin söyleniş özelliği
      • 2.1.9.2. “Geleceğim” “Gideceğim” nasıl okunur
      • 2.1.9.3. “Yarınnn”-“Sonraaa”
      • 2.1.9.4. “Şapkalar “ nerede?
      • 2.1.9.5. Ah şu şımarık bağlaçlar.( ve- ile)
      • 2.1.9.6. “A” ve “e” söylenişi
  • 2.2. Dil ve Konuşma
    • 2.2.1. Diyafram ve nefesi kullanmak
    • 2.2.2. Sesin nitelikleri
    • 2.2.3. Bölgesel söyleyişlerimiz
    • 2.2.4. Konuşma hızını ayarlamak
  • 2.3. Metin değerlendirme teknikleri
    • 2.3.1. Durak ( Söz noktaları) ve uygulama yerleri
    • 2.3.2. Anlatım
      • 2.3.2.1. Ussal Anlatım
      • 2.3.2.2. Duygusal anlatım
    • 2.3.3. Türkçedeki Kısaltmaların Okunuşu
    • 2.3.4. Kısaltmaların Yazılışı
    • 2.3.5. Saat Değerlerinin Sesletimi
    • 2.3.6. Söyleyişi Karıştırılan Sözcükler
    • 2.3.7. Gereksiz Sözcük Kullanımı
    • 2.3.8. Sözcüğün Yanlış Anlamda Kullanımı
    • 2.3.9. Türkçeye geçmiş yabancı kökenli kelimeler
  • 3.1. Beden Diline Giriş
  • 3.2. Beden Dilinin Keşfi
  • 3.3. Beden Dili ve İletişim
  • 3.4. Beden Dilinde Sözsüz İletişim ve Unsurları
    • 3.4.1. Yüz İfadeleri
    • 3.4.2. El ve Kol Hareketleri
    • 3.4.3. Kişiler Arası Mesafe
    • 3.4.4. Fiziksel görünüş
    • 3.4.5. Ortam ve içerik ilişkisi
    • 3.4.6. Dokunuşlar
      • 3.4.6.1. Mesleki
      • 3.4.6.2. Sosyal
      • 3.4.6.3. Dostluk
      • 3.4.6.4. Yakınlık
    • 3.4.7. Hareket
    • 3.4.8. Ses
    • 3.4.9. Beden dilini sergileme çeşitleri
      • 3.4.9.1. Tekrarlayıcı
      • 3.4.9.2. Çelişkili
      • 3.4.9.3. Tamamlayıcı
      • 3.4.9.4. Alternatif
      • 3.4.9.5. Güçlendirici/Hafifletici
      • 3.4.9.6. Düzenleyici
      • 3.4.9.7. Kasıtlı
      • 3.4.9.8. Doğaçlama
  • 3.5. Jest ve Mimikleri Tanıyalım
    • 3.5.1. Jestler
      • 3.5.1.1. Heyecan jesti
      • 3.5.1.2. Aksiyon jesti
      • 3.5.1.3. Taklit jesti
      • 3.5.1.4. Duygu jesti
      • 3.5.1.5. İşaret jesti
      • 3.5.1.6. Yer ve durum belirtmek üzere yapılan jestler
      • 3.5.1.7. Boyut belirten jestler
      • 3.5.1.8. Şekil belirten jestler
      • 3.5.1.9. Sayı belirten jestler
      • 3.5.1.10. Vücudumuz ne diyor?
        • 3.5.1.10.1. Gözler
        • 3.5.1.10.2. Kaşlar
        • 3.5.1.10.3. Ağız
        • 3.5.1.10.4. Baş
        • 3.5.1.10.5. Kollar
        • 3.5.1.10.6. Eller
        • 3.5.1.10.7. Parmaklar
        • 3.5.1.10.8. Bacaklar
        • 3.5.1.10.9. Vücut
      • 3.5.1.11. Yüzümüzdeki duygular
        • 3.5.1.11.1. Alın ve Kaşlar
        • 3.5.1.11.2. Gözler
        • 3.5.1.11.3. Ağız ve Dudaklar
      • 3.5.1.12. Baş hareketleri
      • 3.5.1.13. Eller ve Parmaklar
      • 3.5.1.14. Tokalaşmak
        • 3.5.1.14.1. Eşit statüde tokalaşma tarzı
        • 3.5.1.14.2. Üstünlük belirten tokalaşma tarzı
        • 3.5.1.14.3. Boyun eğen tokalaşma tarzı
  • 3.6. İş Yaşamında Beden Dili
      3.6.1. İş Ortamı
    • 3.6.1.1. Muhafazakar
    • 3.6.1.2. Rahat
    • 3.6.1.3. Endüstriyel
    • 3.6.1.4. Akademik
  • 3.7. Kültürlerarası İletişim ve Beden Dili
    • 3.7.1. “Gel” anlamına gelen el işaretleri
    • 3.7.2. İki elin parmak uçlarını birleştirme ifadesi
    • 3.7.3. Başparmak ve işaret parmağı ile daire oluşturma ifadesi
    • 3.7.4. Şakak gösterme ifadesi
    • 3.7.5. Gülme ifadesi
    • 3.7.6. Dil çıkarma ifadesi
    • 3.7.7. Çene sıvazlama ifadesi
    • 3.7.8. El çırpma ifadesi
    • 3.7.9. Tehdit etme ifadesi
  • 3.8. Mülakata girişte, etki bırakmak ve politik olmak
    • 3.8.1. Başlangıç önemlidir
    • 3.8.2. Doğal olmaya dikkat edin
    • 3.8.3. Tokalaşırken özgüvenli olduğunuzu gösterin
    • 3.8.4. Gülümseyin
    • 3.8.5. Kendinizi kasmayın ve dik oturmaya dikkat edin
    • 3.8.6. Yavaş, sakin ve tane tane konuşun
    • 3.8.7. Kollarınızı bağlamayın
    • 3.8.8. Elleriniz masanın üstünde tutun altında değil
    • 3.8.9. Saçınızla, sakalınızla, kulağınızla veya elbisenizle oynamayın
    • 3.8.10. Dudak büzmekten kaçının
    • 3.8.11. Kaşlarınızı çatmayın
    • 3.8.12. El parmak uçlarınızı birleştirin, özgüven göstergesi
    • 3.8.13. Abartılı el kol hareketleri yapmayın
    • 3.8.14. Bacaklarınızı sallamayın sabit durmaya özen gösterin
    • 3.8.15. Sakin davranın ve elinizi yumruk yapmayın
    • 3.8.16. Saate bakıp durmayın
    • 3.8.17. Göz teması kurmaktan kaçınmayın
    • 3.8.18. İşe alım uzmanının tam karşısına oturmamaya dikkat edin
    • 3.8.19. Başınızı fazla sallamayın
    • 3.8.20. Uyuşuk uyuşuk oturmayın
  • 3.9. Renklerin iş yaşamında kullanımı
    • 3.9.1. Kahverengi
    • 3.9.2. Kırmızı
    • 3.9.3. Yeşil
    • 3.9.4. Siyah
    • 3.9.5. Lacivert
    • 3.9.6. Turuncu
    • 3.9.7. Mor
    • 3.9.8. Gri
    • 3.9.9. Pembe
    • 3.9.10. Sarı
    • 3.9.11. Beyaz
  • 4.1. Topluluk önünde etkili konuşma
    • 4.1.1. Hitap için
    • 4.1.2. İyi bir sunum 4 açıdan değerlendirilir
    • 4.1.3. Sunum alan hakimiyeti
    • 4.1.4. Hazırlıklı konuşma
      • 4.1.4.1. Tek kişilik (Konferans- nutuk- demeç)
      • 4.1.4.2. Çok kişi katılımlı (Panel- sempozyum- açık oturum- münazara- forum)
    • 4.1.5. Hazırlıksız konuşma
      • 4.1.5.1. Doğaçlama
      • 4.1.5.2. Söyleşi- sohbet
      • 4.1.5.3. Tanıtma- tanışma- tanıştırma
      • 4.1.5.4. Özürdileme
      • 4.1.5.5. Kutlama
    • 4.1.6. Soruları yanıtlama
  • 4.2. Telefonla doğru ve etkili iletişim
  • 5.1. İyi bir konuşmacının özellikleri
  • 5.2. Topluluk önünde konuşma yöntemleri
  • 5.3. Hazırlık yapın
  • 5.4. Kürsüde konuşma
  • 5.5. Sizi izleyenlerin duygularını coşturun
  • 5.6. Konuşma korkusunun nedenleri
  • 5.7. Topluluk Önünde Konuşma Korkusunu Yenme Ve Heyecan Kontrolü
  • 5.8. Konuşmayı Bozan Etkenler
  • 5.9. Etkileyici görünüş oluşturun
  • 5.10. Göz temasının önemi
  • 5.11. Son söz
Diğer Eğitimlerimiz